۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۳, چهارشنبه

همه چیز در مورد موی سر و شامپوی مناسب

در حال حاضر شامپوهايي محتوي عصاره گياهان و يا مواد شيميايي خاص وارد بازار شده است كه حتما شما نيز نمونه‌هاي آن را ديده‌ايد. آيا مي‌دانيد هر يك از اين عصاره‌ها چه اثري بر پوست‌سر و موهاي شما مي‌گذارند؟

* شامپوهاي حاوي عصاره گل‌گندم: موهاي جوگندمي (سفيد و مشكي) و يا موهايي كه دكلره (مش) شده‌اند، نياز به مراقبتي ويژه دارند. عصاره گل‌گندم شادابي، درخشندگي و بازتاب نقره‌اي را براي موهاي شما به ارمغان مي‌آورد و از ايجاد ته‌رنگ زرد در اين نوع موها جلوگيري مي‌كند.‌‌


* شامپوهاي حاوي عصاره گل‌بابونه: گل‌بابونه به علت خاصيت رنگي خود موجب بازتاب طلايي رنگ و درخشش موهاي طلايي و قهوه‌اي روشن مي‌شود.


* شامپوهاي حاوي عصاره حنا: موهايي كه به رنگ شرابي و يا خرمايي درمي‌آيند، پس از مدتي به قرمزي مي‌زنند. براي اينكه رنگ شرابي موهاي شما كاملا حفظ شود و درخشش و زيبايي داشته باشد، از عصاره حنا استفاده كنيد.


* شامپوهاي حاوي عصاره گياه سدر: در اثر ترشح بيش از حد چربي در پوست‌سر، موها چرب و سنگين مي‌‌شوند. عصاره سدر، اثر پاك‌كنندگي دارد و ميزان ترشح چربي را تنظيم مي‌كند. شامپوهاي حاوي عصاره سدر با كاهش چربي اضافي پوست، خارش سر را از بين برده و موجب پرپشت‌ شدن و شفافيت موها مي‌شود.


* شامپوهاي حاوي عصاره رزماري: عوامل محيطي مانند آلودگي هوا، شانه زدن خشن، پوش و استفاده زياد از سشوار... سبب خشكي و شكنندگي موها مي‌شوند. براي مقابله با اين عوامل، استفاده از شامپوهاي حاوي عصاره رزماري كه حاوي مواد پاك كننده ملايم است، توصيه مي‌شود.


* شامپوهاي حاوي عصاره گياه گزنه: عصاره اين گياه ترشح غدد سبابه را تنظيم كرده و چرب شدن ريشه مو را به تاخير مي‌‌اندازد.


* شامپوهاي حاوي عصاره گل لادن: اين عصاره برطرف كننده شوره‌هاي ريز و پوسته‌هاي سر بوده و به موها شادابي و سلامت مي‌بخشد.


* شامپوهاي حاوي روغن خز: روغن خز علاوه بر دارا بودن خاصيت نرم‌كنندگي كوتيكول مو، خاصيت تغذيه‌كنندگي نيز داشته، نرمي و درخشندگي خاصي به موها مي‌بخشد. همچنين ضدموخوره بوده و از گره خوردن موها جلوگيري مي‌كند.


* شامپوهاي حاوي عصاره انار: عصاره انار به دليل دارا بودن خاصيت ثابت كنندگي مستقيم رنگ روي كراتين مو، درخشندگي موهاي رنگ شده را افزايش مي‌دهد. همچنين تغذيه كننده، محافظت كننده، ترميم و مرطوب كننده است.


* شامپوهاي حاوي شير بادام: اين نوع شامپوها داراي خواص حجم‌دهندگي هستند و به موهاي پژمرده ، شادابي مي‌بخشند.


* شامپوهاي حاوي شير جوي صحرايي: شير جوي صحرايي علاوه بر نرم كردن مو، ضدگره خوردگي، ضدالكتريسته ساكن و حجم دهنده‌است.


* شامپوهاي حاوي عصاره گل صدتوماني: اين عصاره التيام‌بخش پوست‌هاي سر‌‌آسيب‌‌ديده بر اثر محصولات نامناسب آرايشي بهداشتي، آلودگي هوا و استرس است. اين نوع شامپوها از رشد قارچ پيتروسپروم (عامل مولد شوره) جلوگيري مي‌كنند.


* شامپوهاي حاوي عصاره گل‌هميشه‌بهار: اين نوع شامپوها التيام‌بخش، نرم‌كننده و محافظت‌كننده پوست‌اند و براي كودكان و نوزدان بسيار مناسب مي باشند.


* شامپوهاي حاوي عصاره ميوه نخل بومي آمريكاي جنوبي: اين عصاره توليد چربي در پوست سر را مستقيما و از طريق تنظيم غدد چربي كاهش مي‌دهد.


* شامپو حاوي عصاره سير: سير داراي تركيبات گوگردي است كه خاصيت ضدعفوني كننده، ميكروب‌كشي و جرم‌كشي به اين گياه مي‌دهد. سير حاوي مواد معدني از قبيل كلسيم، سديم، پتاسيم و آهن و سرشار از ويتامين AA، 1B، 2B و C است. به همين دليل است كه به عنوان يك آنتي‌اكسيدان نيز مي‌تواند، عمل كند و سبب افزايش جريان خون در مويرگ‌هاي سطح پوست و مو مي‌شود. سير همچنين از ريزش مو و‌ آسيب‌ به پوست جلوگيري مي‌كند. افزايش فشارخون در سطح پوست موجب افزايش رشد مو و ضخيم شدن موها مي‌شود. سير يكي از عوامل افزايش فشارخون در سطح پوست و مو است


* شامپوهاي حاوي اسيد سالسيليك: اين ماده براي درمان سريع شوره‌هاي چسبنده و مقاوم بسيار موثر است.


* شامپوهاي حاوي خاك‌رس سفيد: اين ماده چربي اضافي مو را به آرامي جذب مي‌كند.


* شامپوهاي حاوي كريتول: اين ماده پوسته‌ريزي را كاهش داده و خارش و قرمزي را التيام مي‌بخشد.


* شامپوهاي حاوي داروي كلوتريمازول: اين ماده براي موهايي كه داراي شوره خشك و مقاوم است، مناسب و يك ماده ضدشوره قوي است..


با افزايش سن، موها هم مانند پوست و ساير اعضاي بدن دچار تغيير و تحول مي‌شوند. عوامل خارجي مانند نور خورشيد، آلودگي هوا، فر زدن و رنگ كردن موها، برس كشيدن مداوم و ... موها را آسيب‌پذير مي‌كنند و سبب پيري زودرس آنها مي‌‌شوند. حفاظت و نگهداري از مو براي حفظ شادابي و جواني آن امري ضروري است.‌

موهای من پر از موخوره است؟
- از شامپوی سیر استفاده کنید. این شامپو پیاز مو را تحریک نموده و رشد موها را تقویت می کند و از ریزش آن نیز جلوگیری می نماید .

همچنین ضد موخوره بوده و مانع پوسته پوسته شدن می شود و بوی سیر نیز بلافاصله پس از شستشو از بین می رود .
- در ضمن اگر به بوی سیر حساس هستید می توانید از شامپو سیر بدون بو استفاده نمائید . با خیال راحت از این شامپو استفاده کنید و مطمئن باشید تمام خواص شامپو سیر در آن وجود دارد .
- همچنین نرم کننده سیر نیز کمک شایانی به جذب خواص سیر نموده و به مو ، قوت ، حجم و شفافیت بخشیده و شانه زدن را آسان و لذت بخش می نماید .

آیا از چربی اضافه پوست سر خود ناراضی هستید ؟
- مصرف شامپو فلفل باعث کاهش چربی پوست سر میشود و موها را خوش حالت و با طراوت میکند .
نرم کننده فلفل نیز با ایجاد لایه ای محافظ ، باعث شفافیت و آسان شانه زدن موها می گردد .
به خاطر رنگ کردن ، نرمی ، لطافت و درخشندگی موهایم را از دست داده ام . از چه شامپویی استفاده کنم تا این مشکل رفع شود ؟
درمان موهای رنگ شده با شامپو جینسینگ قابل حل است . این شامپو به ترمیم ساقه مو کمک می کند و همچنین از روند سفید شدن آن جلوگیری می نماید .
نرم کننده جینسینگ نیز تغذیه و ترمیم کننده ساقه مو است که پس از مصرف آن ، مو ، نرم و لطیف و درخشان خواهد شد .

موهای من خشک و زبر و وزشده از چه شامپو و نرم کننده ای استفاده کنم ؟
شما می توانید از شامپوی نارگیل که تغذیه کننده ، ترمیم کننده و مرطوب کننده ای قوی است و موجب نرمی و لطافت موها میگردد استفاده کنید . همچنین نرم کننده نارگیل با ترمیم قسمتهای آسیب دیده و آبرسانی قوی موها را درخشان و خوش حالت می نماید .

موهای من هیچ مشکلی ندارد . آیا باید از شامپوی خاصی استفاده کنم؟
شک نکنید . اگر موهای شما نرمال است. پسسعی نکنید با یک شامپوی نامناسب آن را خراب کنید. شما می توانید از شامپو پروتئینه گندم استفاده کنید . این شامپو سرشار از پروتئین های هیدرولیز شده گندم است که موجب نرمی وشفافیت موها می گردد .

همچنین نرم کننده این گیاه ، موها را براق تر و حجیم تر نموده و شانه زدن را آسان می نماید .

آیا موهای شما زبر و خشن و خشک شده است؟
شامپوی آووکادو موهای خشک و شکننده را استحکام می بخشد و نرمی و لطافت را به آن بازمیگرداند .
همچنین نرم کننده آووکادو باعث تغذیه و رفع خشکی مو شده و موجب درخشش ، نرمی و لطافت آن می شود .

آیا مایلید شامپو و نرم کننده را همراه با هم استفده نمائید؟
شامپو های زیادی با مارکهای مختلف در بازار موجود است که این دو را با هم دارند و اصلاحا به آنها شامپوهای ۲*۱زگفته می شود و راه حل مناسبی برای خواسته شماست . این شامپو در عین پاک کنندگی ، دارای نرم کننده مناسب نیز می باشد و از ساقه مو محافظت می کند .
شامپو ۱*۳ نیز علاوه بر پاک کنندگی و نرم کنندگی ، مزیت دیگری نیز دارد و آن خاصیت ضد شوره بودن آن است.

آیا خواهان شستشوی روزانه ومکرر هستید؟
شامپوی ویتامین E شامپوی بسیار ملایم است که حاوی ویتامین E و عصاره حنا و بابونه می باشد و برای مصرف روزانه ، بدون آسیب رساندن به مو مناسب می باشد . همچنین نرم کننده آن ، سرشار از ویتامین E می باشد و باعث ترمیم مو می گردد و لختی خاصی به آن می دهد.

آیا پوست سر شما حساس و تحریک پذیر است؟
مطمئن باشید یک شامپوی نا مناسب به پوست و موی شما آسیب می رساند . شامپو آلوورا ، بسیار ملایم و آرامبخش است . گیاه آلوورا رطوبت رسان قوی به موها می باشد . این شامپو به موها حجم می دهد و لطافت و درخشندگی را به آن باز می گرداند .
همچنین برای پوستهایی که در اثر رنگ ، فرئ دکلره حساس شده اند بسیار مناسب است . نرم کننده آلوورا نیز بسیار التیام بخش و آرامش دهنده است و موها را درخشان ، مرطوب وخوش حالت می نماید.

شامپوی کدام کارخانه ایرانی را مصرف کنیم ؟

لازم به ذکر است اکثر فرمولهای شامپو ها شبیه به هم است و تنها تفاوت در نوع رنگ و بوی شامپو می باشد . اما نکات مهمتری هم وجود دارد که باید به آن دقت شود که شامل : تاریخ تولید تاریخ انقضاء داشتن پروانه بهره برداری و همچنین مجوز از وزارت بهداشت است.

انواع شامپو


شامپو فلفل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر