۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۳, چهارشنبه

خواص شامپوهای سیر

خواص شامپوهای سیر

اخيراً استقبال عمومي از فراورده هاي گياهي بسيار مشهود و قابل توجه شده است. بر اساس گزارش سازمان جهاني بهداشت ۸۰ درصد از جمعيت دنيا از درمانهاي گياهي استفاده ميکنند. لذا سعي ميکنم به درمانهاي متداول اشاره اي داشته باشم.سیر

شايد جزو کساني باشيد که از شوره سرخود نگران و احتمالاً به علت اثربخشي ناکامل داروهاي مختلف نا اميد شده باشيد اما شما تنها نيستيد و هرچند علت مشخص شوره سر قارچي بنام مالاسزيا فورفور است اما شوره سر مسري نبوده و قابل کنترل ميباشد.

سیر (Allium sativum) با بوي مخصوص خود براي همه شناخته شده است هرچند از خواص بسيار آن اطلاعات کمي داريم.سير به عنوان يک آنتي اکسيدان با خنثي نمودن راديکالهاي آزاد اکسيژن که براي سلولها مضر هستند، موجب محافظت از سلولها ميشود.لذا در مراقبت از پوست و مو از سير براي ترميم موهاي آسيب ديده و کاهش ريزش مو استفاده ميشود.سير داراي اثرات ضد باکتر ي و ضد قارچ است لذا براي برطرف شدن شوره سر که به علت قارچ مالاسزيا فورفور بوجود ميآيد بکار ميرود.ترکيبات گوگرد دار سير نيز در برطرف شدن شوره سر موثرند.سیر داراي مواد معدني فراوان از جمله سلنيوم،سديم ، پتاسيم، روي، آهن و ....است که براي رشد موها اهميت حياتي دارند.وجود بوي مخصوص سیر به علت وجود ماده اي بنام آليسين است و اين ماده مسئول بروز اثرات دارويي سیر ميباشد. لذا بوي سیر نشانگر وجود ماده موثر دارويي سیر است و بسياري از محققين معتقدند فراورده هاي سیر بدون بو فاقد اثرات دارويي هستند يا لااقل به قدر کافي موثر نيستند.ازجمله فراورده هاي گياهي مورد استفاده در مراقبت از موها در بازار دارويي ايران شامپو سیر کریستال است که علاوه بر سیر حاوي عصاره بابونه و حنا ميباشد. عصاره بابونه اثرات ضد التهاب برابر با کرم هيدروکورتيزون دارد و حنا داراي اثرات ضد قارچ و آنتي اکسيدان است.بوي اين فراورده پس از استحمام از بين ميرود. اين فراورده ساخت شرکت Evolution فرانسه است و با مجوز وزارت بهداشت ودرمان از فرانسه وارد کشور شده است. شامپو سیر پرژگ از توليدات داخلي است و فاقد بوي سیر که خواص شامپو سیر با بو را به گفته تولید کننده داراست.

انواع شامپو سیر در فروشگاه ایفه

ایا شامپوی سیر بدون بوی کریستال شامپوی گیاهی مناسبی برای شستشوی روزانه موهای چرب شوره دار و نرم محسوب می شود وخواصی که روی ان درج شده مثل ضدشوره پر پشت کننده مو وغیره ایا وا قعی است من شنیده ام بهترین شامپوی گیاهی که در ایران وجود دارد شامپوی کریستال است ایا این موضوع صحت دارد با تشکر پاسخ : با سلام شامپوی سیر می تواندتا حدی بر روی شوره سر موثر باشد . البته تمام مطالبی كه در معرفی یك محصول توسط شركت سازنده ارایه می شود واقعیت بیرونی ندارد و بسیاری از این مطالب جنبه تبلیغاتی دارد . مراقبت های دیگر از موها می توان كمك بیشتری به شما در نگهداری موها بكند .
ازشستن موها با آب داغ خودداری كنید . . برای شستشوی موها از چنگ زدن موها و حركات خشن پرهیز كنید . موها را به نرمی مالش دهید و با نوك انگشتان كف سر را ماساژ دهید . برای خشك كردن موها هم موها را با آرامی خشك كنید و مالش شدید ندهید . از حرارت داغ سشوار استفاده نكنید و نیز تا زمانی كه موها خیس هستند آنها را سشوار كنید .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر